Středa, 17 dubna, 2024
Home Krása a zdraví Úzkosti se můžete zbavit i bez psychoterapeuta. Co pro to musíte udělat?

Úzkosti se můžete zbavit i bez psychoterapeuta. Co pro to musíte udělat?

od Redakce
0 komentář
úzkost

Kdo se bojí, nesmí do lesa. Na druhou stranu je to právě strach, který nám slouží jako prevence vzniku situací ohrožujících zdraví či dokonce život. Často však bývá zaměňován s jinou emocí – úzkostí. Z té ovšem, na rozdíl od strachu, nemáme žádný prospěch. Paralyzuje nás, mění způsob našeho myšlení a v konečném důsledku svazuje. Pokud máte pocit, že se úzkostná porucha týká právě vás, nepřestávejte číst. Bagatelizováním se psychických problémů nezbavíte.

Strach, nebo úzkost?

Rozdíl mezi strachem a úzkostí je vidět na první pohled. První zmíněná emoce je oprávněná a chrání nás. Druhá je zbytečná nebo přehnaná a může mít velmi nekonkrétní obrysy. Osoba trpící úzkostnou poruchou má obavy z toho, že dojde k některému z „katastrofických“ scénářů. V praxi se může jednat například o obavy ze selhání při řeči na veřejnosti, z nakažení infekční nemocí, ale také o izolovanou fobii z určité věci nebo zvířete.

Podle odborníků je možné úzkostnou poruchu úspěšně potlačit. Léčba úzkosti však musí probíhat důsledně a kontinuálně. V případě neléčení se onemocnění zhoršuje. V pozdějších fázích se pacient neobejde bez odborné pomoci a vhodně zvolené medikace.

Jsou-li projevy úzkosti méně intenzivní, ale zato časté a provázané s depresivními stavy, může se jednat o psychické onemocnění zvané úzkostně depresivní porucha.

Pozorujete-li na sobě znaky úzkostné poruchy, řiďte se těmito radami:

Pracujte se svým myšlením

Jakmile se vaše mysl zaplní toxickými myšlenkami, pokuste se od ní oddělit a nenechat ji, aby vás ochromila. Pomoct vám může rychlá změna prostředí, poslech motivační hudby, pohyb nebo třeba telefonát s blízkou osobou.

Dělejte dechová cvičení

Úzkostný stav nastává v důsledku podvědomého zkracování dechu v reakci na stresovou situaci. Naučíte-li se s dechem pracovat, snadno úzkost zmírníte a rychleji ji zaženete.

úzkost

Žijte zdravěji

Základem pevného duševního zdraví je vyvážený jídelníček s dostatkem vitamínů a stopových prvků. Zároveň v něm nesmí chybět sacharidy. Jejich nedostatek může úzkost výrazně podpořit.

Odolnost vůči stresu podporují potraviny s obsahem antioxidantů, kyseliny listové a hořčíku.

V alkoholu úlevu nehledejte

Alkoholické nápoje mohou úzkost zmírnit, proto jsou zrádné. Jakmile účinky odezní, úzkostný stav se vrátí a nabude na intenzitě. Nepodléhejte proto vábení rychlého „řešení“ skleničkou něčeho ostřejšího. Alkoholu se naopak zcela vyvarujte.

Nedokážete-li se úzkostí zbavit vlastními silami, vyhledejte odbornou pomoc. V rámci správně nastavené psychoterapie dosáhnete velmi dobrých výsledků v mnohem kratším čase.


Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 120 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

Komentáře

komentářů

Další podobné články

Zanechat komentář